שוק הגיימינג העולמי מתחלק למגוון רחב של קטגוריות כאשר קטגוריית קונסולת משחקים הביתית/ניידית תופסת את עיקר תשומת הלב וכיאה לקטגוריה מובילה ופופולרית שלושת ענקיות הגיימינג הגדולות והפופולריות בעולם הלא הן סוני, מיקרוסופט ונינטנדו משקיעות סכומי כסף עצומים על מנת להוביל את השוק ונתוני המכירות אותם חושף ה ול סטריט ג'ורנל מוכיחה באופן חד משמעית את מה שכולנו כבר ידענו…קונסולת הפלייסטיין 5 של סוני היא הקונסולה הנמכרת בעולם, פי 2 יותר מ xbox של מיקרוסופט ופי 2 וחצי מקונסולת הסויץ של נינטנדו.
יש להזכיר כי סוני ומיקרוסופט השיקו את קונסולות הדגל שלהן בשנת 2020 ונינטנדו השיקה את קונסולת הסויץ מספק שנים קודם לכן אי שם בשנת 2017, כאמור עיתון ה ול סטריט ג'ורנל מפרסם מחקר של חברת אלדורה אינטלגנס כי נכון לחודש יוני 2024 מכרה סוני כ 62 מיליון קונסולות פלייסטיישן 5 כאשר את סוף 2024 ( עדיין לא פורסם נתון רשמי ) עתידה סוני לסיים עם חציית רף ה 85 מיליון יח PlayStation 5 וזאת אודות להשקתו של הפלייסטיישן 5 פרו שהיה מבוקש במיוחד בעונת החגים האחרונה.
במקום השני והדי רחוק נמצאת המתחרה הוותיקה מיקרוסופט המתקשה כבר שנים רבות לתת פייט ראוי ליריבה הוותיקה כאשר נתון המכירות הרשמי שלה נכון ליוני 2024 עומד בסך הכל על 24 מיליון יח בלבד כאשר את סוף 2024 צפויה החברה לסיים עם נתון מכירות של כ 30 מיליון יח', נתון זה נחשב נמוך במיוחד וזאת לאור העובדה כי מיקרוסופט משווקת החל משנת 2020 2 דגמי אקסבוקס כאשר אחת מהם זולה במיוחד.
את נתון המכירות הרשמי של נינטנדו הממוקמת במקום השלישי במשולש הרותח בחרה חברת המחקר אלדורה אינטלגנס לא לחשוף אך ציינה כי זו הגיעה למקום השלישי עם נתון מכירות נמוך, הדבר מפתיע במיוחד לאור העובדה כי קונסולת הסויץ הושקה כ 3 שנים לפני הפלייסטיישן 5 וסדרת הסיריאס אס של אקסבוקס.
מי מבינכם שעוקב אחר הנושא יזהה כי מגמת השליטה של סוני והפלייסטיישן ממשיכה כאשר הדור הקודם של הפלייסטיישן 4 סיים את חיו עם נתון מכירות מדהים של כ 120 מיליון יח כאשר קונסולת האקסבוקס וואן של מיקרוסופט סיימה את חייה עם נתון מכירות של כ 58 מיליון יח, קצת יותר מ 50% פחות מהמתחרה הגדולה.
על פי המחקר של אלדורה אינטלגנס אותו פרסם עיתון ה ול סטריט ג'ורנל סוני תמשיך להוביל את שוק הקונסולות משחק הביתיות והפער העצום בין שלושת המתחרות אף ימשיך לגדול כאשר העובדה העיקרית לכך היא הועבדה שאחרי שנים רבות מיקרוסופט שינתה גישה ומשחקים רבים שהיו בעבר אקסקלוסיביים לאקסבוקס הושקו ויושקו בעתיד לקונסולת הפלייסטיישן ואם נעצור לשנייה ונזהה את השינוי ההולך וצומח של מיקרוסופט להשקיע ולהתמקד במכירת מנויי גיים פס ולאו דווקא במכירת חומרה נבין כי ההנחה של אלדורה אינטלגנס אכן הגיונית והפער בין שלושת המתחרות יגדל לטובתה של סוני וקונסלת הפלייסטיישן.